Blog

Facebook, Google, SEO, Sociale Medier, Website Byg en WordPress webshop! 6 Vigtige faktorer, der faktisk virker

Bambui hjemmesiden

Kom i gang med en WordPress Webshop

At vælge den rigitige e-handelsplatform er det første trin, du skal overveje inden du opbygger en webshop.

WordPress anses for at være en af ​​de bedste platforme, når du skal opbygge din webshop. I dag er WordPress ikke kun brugt til blogging; den bruges også til nyhedsmagasiner, personlige porteføljer og e-handel. WordPress kan nemt integreres til e-handelsplatform, så du kan tilpasse design og funktionalitet – og dermed maksimere funktionaliteterne på din webshop. (Vi også skrevet en blog om de 5 bedste grunde til at bruge WordPress)

1. Tema til webshop

Et robust tema er også en afgørende rolle for succesen på en webshop. Et godt tema skal nemlig understøtte kompleksiteten for e-handelsplatformen, samtidig med at den skal være brugervenlig for kunderne. Her vil et premium e-handelstema med et moderne design og lette funktioner være afgørende for en robust webshop. Disse temaer giver dig også mulighed for at tilføje tilpassede produktoversigter, indkøbskurv, anmeldelser – og du kan nemt administrere forsendelse og betaling ved hjælp af forskellige betalings gateways.

Du kan finde inspiration til lækre og tilpassede temaer på Codecanyon.

Wordpress tema EK Design

Bambui webshoppen, vil du opleve at hjemmesiden er responsiv, således at den tilpasses den enkelte enheds dimensioner – dette er bl.a. grundet temaets opbygning.

Når du skal finde et tema til din WordPress webshop, anbefaler vi at du bruger et par timer på at undersøge mulighederne.

Sådan kan du undersøge hvilket tema du kan bruge

At finde et tema til sin webshop kan være ressourcekrævende i form af tid og så kan det være svært. Som regel, når vi opsætter webshops er vi altid i tæt dialog med kunden og finder ud af helt præcist, hvad de ønsker webshoppen skal kunne. Dernæst undersøger vi mulighederne, så vi kan levere et nærmest “skræddersyet” tema baseret på kundens behov.

  1. Skriv ned hvad du ønsker webshoppen skal kunne – funktioner, muligheder mv.
  2. Undersøg markedet for WordPress temaer
  3. Find 3 temaer du tænker kunne være relevant for din webshop og analysér dernæst nærmere på hvordan det fungerer. Få en forhåndsvisning og test brugervenligheden.

2. Plugins på WP-Webshoppen

Et plugin er et stykke software add-on, der er installeret på et program, som har til formål at forbedre dets evner. 

E-handels-plugins er afgørende for enhver webshop. Generelt hjælper plugins med at forbedre mulighederne og evnerne på din webshop. Det kunne tænkes, at du ønskede, at se nogle salgsstatistikker for denne måned. Dette vil du kunne finde plugins, som hjælper dig med at generere rapporter på. Ydermere kan plugins til webshop hjælpe med optimering af billeder, oversættelse af tekster, animering af videoer og meget mere. 

Der er flere plugins, der har den komplette pakke for en webshop –  f.eks. WP e-Commerce, WooCommerce, Shopp, Ecwid osv. Vi foreslår at du vælger WooCommerce til at designe en online indkøbsvogn, tildele produkter og implementere check-out systemer.

Wordpress plugins

3. Søgemaskineoptimering

Salg er absolut det afgørende formål med at køre en webshop. Men for at øge dit salg og udkonkurrere dine konkurrenter, er SEO et must. SEO hjælper dit websted med at rangere i søgeresultaterne, når en bruger søger efter de typer af varer du har i din webshop. Dermed kan du øge din synlighed og muligheden for konvertering. Jo højere din rangering på søgeresultatsiden er, jo flere potentielle kunder har mulighed for at konvertere.

Søgeordsplanlægning

Brug derfor tid på at definere de vigtigste og mest relevante søgeord. Der findes utallige af værktøjer der kan hjælpe dig med dette. Hos EK Design bruger vi primært Google AdWords Keyword Planner og Ahrefs. Derudover skal du sikre dig, at du opbygger en god hjemmeside struktur og nogle holdbare produktkategorier så dine produkter rangerer bedst muligt.

SEO billede optimering

4.Webshoppens indhold

Sørg for, at dit indhold er forståeligt, up-to-date og vejledende. Dine kunder har brug for en klar, detaljeret og letforståelig tekst, så prøv ikke at bruge lange sætninger eller akademiske udtryk i produktbeskrivelser, supportafsnit eller nogen anden del af webstedet.

“Et billede siger mere end tusind ord”. I stedet for en hel masse tekst, vil brugen af ​​billeder gøre webstedet mere tiltalende og livlig.

Prøv at bruge testimonials som et bevis på dit troværdige brand. Lad nogle tidligere kunder fortælle om deres oplevelse af dit brand, – og hvad de synes om netop din webshop og hvad der gør din virksomhed unik.

Sidst men ikke mindst, skal du altid huske på, at kontaktoplysninger, leveringsmetoder og forsendelsesomkostninger skal beskrives for at undgå enhver mulig misforståelse og skal være synligt på din webshop.

5. Betalingsprocessen på din webshop (Checkout)

Sørg for, at du har opregnet alle forudsigelige udgifter; for eksempel: hosting gebyrer, licensgebyrer og købsomkostninger via annoncering (Facebook-annoncer, Google-annoncer osv.). Definér derefter den ultimative pris for hver vare. Endelig præcisere du, hvor mange trin i check-out processen, du vil have dine kunder skal passere igennem.

Eksempel på en nem checkout proces

Checkout proces på webshop

Du bør ikke udfordre dine kunder med en lang og forvirrende check-out-proces. Ingen kan lide at gå gennem flere sider, før de når til betalingsformen. Desto længere checkout processen er, desto større er risikoen for at miste en kunde.

Giv dine kunder en bred vifte af betalingsmetoder, som f.eks. Mobilepay, Visakort, Mastercard, PayPal osv. Dine kunder har altid brug for en alternativ betalingsmetode, hvis de har problemer med nogle af de andre metoder.

6. Marketing strategi for Webshoppen

Strategien for din markedsføring til webshoppen er et væsentligt element, som du bør have stor fokus på. Markedsføringen kan være altafgørende for afsætningen af webshoppens produkter. 

Der er forskellige måder at initiere og drive en markedsføringsstrategi på: Du kan selv lave annoncerne eller få hjælp via et marketingbureau. 

En veldesignet webshop med en strategisk marketingplan vil resultere i bedre trafik, brandidentitet og stigning i salget. Derved kan der drages fordel af tilgængelige online markedsføringsværktøjer, såsom mobile og stationære apps, sociale medier m.m.

Lad EK Design hjælpe dig i gang med din webshop

Her hos EK Design har vi specialister og webudviklere som sidder med udvikling af websites og webshops. Vores webudviklere er nogle af de bedste og har mere 10 års anciennitet bag sig.

Kontakt os i dag og få en uforpligtende samtale.

Om Forfatteren

author thumbnail image
Kevin Singh
Kevin Singh er SoMe specialist og har mere end 3 års erfaring med annoncering på de sociale medier.