Blog

Instagram, Sociale Medier Opret en virksomhedsprofil på Instagram

Instagram for Business

Instagram virksomhedsprofil

Instagram kan hjælpe virksomheder af enhver størrelse med at finde kunder og dyrke deres forretninger på platformen ved at vise, hvilken virksomhed de ejer og hvad de kan gøre for kunderne – bl.a. igennem annoncering på Instagram.

En virksomhedsprofil på Instagram er en gratis og offentlig konto på Instagram, som virksomheder, brands, berømtheder og organisationer kan bruge til at opfylde deres forretningsmål.

Virksomhedsprofiler på Instagram indeholder funktioner, som ikke er tilgængelige på personlige profiler. Med en virksomhedsprofil har du flere muligheder, som jeg vil gennemgå i indlægget.

Muligheder med en virksomhedsprofil på Instagram

Instagram virksomhedsprofiler har yderligere funktioner og indstillinger, der kan hjælpe din virksomhed med at nå flere mennesker, holde kontakten med dem og øge salget

Læs også: Promover opslag på Instagram Business

Med en virksomhedsprofil kan du:

  • Analysere data på dine følgere; se hvornår de er mest aktive, hvor mange besøg din profil har fået, rækkevidde, eksponeringer, hvilke opslag der performer mv.
  • Booste opslag i Instagram feed’et eller i stories.
  • Opbygge en tættere relation til kunder ved, at svare på beskeder i Instagram Direct. Her kan du oprette “quick replies”.

Bemærk: Hvis du skifter til en forretnings profil, er dine opslag ikke private – men tilgængelige for alle.

Instagram virksomhedsprofil

Omdan din Instagram profil

For at komme i gang skal du have Instagram-appen hentet på din telefon. Besøg App Store (iOS) eller Google Play Butik (Android) for at hente appen.

For at oprette en forretnings profil skal du have en eksisterende personlig Instagram-konto. Hvis du ikke allerede har en Instagram-konto, kan du oprette en her.

  1. Gå til din profil, og tryk på 
  2. Tryk på Indstillinger
  3. Tryk på Skift til virksomhedsprofil
  4. (Valgfrit) Hvis du vil knytte din konto til en eksisterende Facebook-side, kan du gøre det, selvom det ikke er påkrævet. Hvis du vil bruge tredjepartsapps sammen med din Instagram-virksomhedsprofil, skal du knytte den til en Facebook-side. På nuværende tidspunkt er det kun muligt at kunne én Facebook-side til din virksomhedsprofil.
  5. Tilføj detaljer som f.eks. virksomheds- eller profilkategori og kontaktoplysninger.
  6. Tryk på Færdig
Kilde: Instagram 

Tips til Instagram profil

Når du begynder at opbygge din Instagram, er der nogle gode metoder til at udbygge din profil, så du kan gøre det lettere for folk at opdage og genkende din virksomhed.

  • Profilbillede: Hold det simpelt og brug virksomhedens logo.
  • Sidenavn: Vælg et navn, mest idéelt er virksomhedens navn. Hold det kort. Maks. 30 tegn.
  • Biografi: Nævn det vigtigste ved jeres virksomhed. Tilføj relevante hashtags og emojis.
  • Website: Tilføj website og yderligere kontaktinformationer

Instagram profil

Eksempel på en Instagram virksomhedsprofil. Dette er Bambuis Instagram profil

Annoncering og vækst på Instagram

Skal jeres virksomhed have hjælp til at vækste gennem Instagram? EK Design er specialister i Instagram og ved hvordan algoritmen fungerer. På Instagram kan vi lave markedsføring gennem flere annonceformater.  Udfyld kontaktformularen, hvis du ønsker en snak om hvordan vi vil kunne gøre en forskel.

 

Om Forfatteren

Kevin Singh
Kevin Singh
Kevin Singh er Blueprint Certificeret Facebook specialist og har mere end 4 års erfaring med annoncering på de sociale medier.