Blog

Instagram, Sociale Medier Instagram Stories: Væk følgerne til livs

Boomerang på Instagram

Få gang i Instagram stories

Instagram Stories bliver brugt fra de episke momemter til de normale daglige øjeblikke. Det er stedet hvor folk og virksomheder kan bringe deres historier til livs. Instagram har altid været det sted, hvor folk deler deres vigtige højdepunkter og med Instagram Stories er det nemt at dele alt imellem.

Stories på Instagram

Ved at trykke på et profilbillede åbnes historien i et diasshowformat, der viser personens eller virksomhedens fotos og videoer.

Med Insta historier har du mulighed for, at tilføje personlighed til billeder og videoer ved brugen af filtre, tekstoverlag, tegneværktøjer og andre Instagram-apps.

Historien forsvinder efter 24 timer og vises ikke på i feed’et på Instagram. I modsætning til almindelige opslag, kan der ikke kommenteres offentligt på andres historie. Du kan dog kommentere en persons historie, ved at sende dem en privat besked på Instagram Direct.

På Instagram historier kan du

  • Tilføje farverig tekst, emojis og klistermærker til billeder og videoer i din historie.
  • Vælge mellem forskellige penselstile og farver til dine fotos eller videoer.
  • Anvende kreative filtre til din historie.
  • Brug Boomerang eller live video til at oprette din historie.

Boomerang på Instagram

Annoncer i Instagram stories

Virksomheder kan oprette annoncer i Instagram historier. Dette kan gøres via.

  1. Annonceadministratoren på Facebook
  2. Booste et opslag på Instagram (det kræver at du har en virksomhedsprofil på Instagram)

Annoncører kan indsende fotos eller videoer, der er op til 15 sekunder – dette vil derefter have en sponsoreret etiket under navnet. Billedet eller videoen vil blive vist som en fuldskærmshistorie, der vises mellem folks historier.

Annoncer i Instagram-stories er virkelig gode til at fremvise budskaber (f.eks. tilbud, udsalg), produktinspiration, produktlanceringer, eksklusive oplevelser, kampagner, how-tos, bag kulisserne og meget mere. Der findes faktisk en lang række af annonceformater på Instagram, som ved korrekt anvendelse kan være til stor værdi.

Målret annoncer i historier

Annoncer i stories bruger også de samme målretnings- og måleværktøjer som Facebook og Instagram. Du kan f.eks. Retarget målgrupper, der har set din annonce i stories, med en anden annonce på Facebook eller Instagram. Du kan også gøre det omvendte – lav annoncer i historier, der er målrettet mod personer, der har set dine Facebook- eller Instagram-feedannoncer.

Tips til Instagram stories

Har du en profil på Instagram har du sikkert oplevet forskellen på, hvordan du navigerer rundt i hhv. historier og på feed’et.

Folk er hurtigere i stories

Folk bevæger sig gennem indhold i fortællinger hurtigere, end de gør i feed’et. Få derfor sendt budskabet ud, tidligst muligt i din stories annonce.

Relevant lyd

60% af videohistorierne ses med lyd tændt. Du kan forbedre brugeroplevelsen på din historie ved at inkludere lyd. (kilde: Instagram)

Eksperimentér

Om du bruger et billede, en video på 5 sekunder eller en video på 15 sekunder – så er det oplagt, at teste af, hvilken af disse som fungerer bedst. Der findes ikke noget rigtigt svar, men løbende test og optimering er vejen frem til succes online.

Om Forfatteren

Kevin Singh
Kevin Singh
Kevin Singh er Blueprint Certificeret Facebook specialist og har mere end 4 års erfaring med annoncering på de sociale medier.