Blog

Instagram, Sociale Medier Instagram annoncering

Instagram appen på en Iphone

Hvorfor Instagram?

Instagram er et gratis foto- og videodelingsprogram. Det er den mest visuelle platform i Facebook-familien af apps og tjenester.

Folk på Instagram kan finde og eksplorere indhold, der interesserer dem, herunder produkter og tjenester. Virksomheder af alle størrelser kan finde kunder på Instagram, og har potentiale til at nå sit store globale samfund.

Kom i gang med Instagram annoncering

Uanset om du ønsker at drive trafik til dit websted, øge videovisninger, generere app-installationer, konverteringer eller skabe interaktioner – så kan Instagram-annoncer hjælpe dig med at nå dine forretningsmål.

Du kan oprette Instagram-annoncer via annonceadministrator, virksomhedens Instagram profil og gennem et API.

Instagram bruges af folk til, dele øjeblikke, interagere med venner og kendte, få inspiration og handle.

Virksomheder af enhver størrelse, kan bruge Instagram til at interagere med nuværende, tidligere og nye kunder. Med Instagram kan virksomheder fremme produkter og tjenester til et fascineret og globalt publikum

Instagram annoncering EK Design

Sådan kan du lave Instagram annoncer

  1. Gå til annonceadministratoren.
  2. Vælg et kampagneformål, som jeg har fortalt om i mit tidligere indlæg om Facebook annoncering.
  3. Hvis du ikke har gjort det, skal du opsætte din annoncekonto.
  4. Vælg din målgruppe under annoncesættet

Målgruppe på Facebook & Instagram

5. Vælg dine placeringer.

Hvis du vil køre annoncer specifikt på Instagram, skal du vælge Rediger placeringer og vælge Instagram-placeringer.

Facebook anbefaler, at du vælger Automatiske placeringer, så dine annoncer ikke kun kører på Instagram, men optimeres på tværs af alle platforme i  Facebooks familie af apps og tjenester.

Platforme på Instagram annoncering

6. Forbind din Instagram-konto.

Sørg for, at din Instagram-konto er forbundet til Facebook. Hvis du ikke har en organisk Instagram-konto, kan du køre annoncer på Instagram ved hjælp af din Facebook-side. Uden en Instagram-konto kan du ikke kommentere på dine Instagram-annoncer på vegne af din virksomhed.

Forbind Instagram Konto

7. Vælg dit annonceformat.

Hvis du vælger at annoncere på Instagrams nyhedsfeed, kan du vælge mellem foto-, video-, karrusel- og diasshowformat.

Annonceformater på instagram

8. Udfyld annoncen med tekst, grafik & CTA (call to action)

Analyser dine Instagram annoncer

På samme måde som du kan måle dine Facebook-annoncer, kan du også måle effektiviteten af dine Instagram-annoncer.

Du kan se kampagneresultater og oprette rapporter i Annonceadministratoren.

På højre side i annonceadministratoren kan du åbne sideruden for at redigere dine annoncer, se resultaterne af dine annoncer i visuelle diagrammer og se en tidslinje for alle opdateringer til dine annoncer.

Når du vil redigere din annonce eller se din samlede annonceeffektivitet eller historie, skal du klikke for at markere feltet ud for annoncen og derefter klikke på <ikonet, yderst til højre på siden.

analyser Instagram annoncer

Tips til annoncer på Instagram

At annoncere på Instagram kan for nogle, blive en dyr stund – mens det for andre har været med til, at oprette og udvikle virksomheder. Det kommer i bund og grund, an på hvordan du interagerer med dit publikum – samt hvor godt dit indhold er.

Hos EK Design hjælper vi dagligt virksomheder, med at vækste på Instagram. Mål vi oftest arbejder med, især på Instagram er branding, videovisninger og app-installationer.

Hvis du skal i gang med Instagram annoncering, vil jeg råde dig til at overveje følgende:

  • Dit annonceindhold. Brugen af video på Instagram skiller sig i høj grad ud!
  • Karruselformatet har vi erfaret, klarer sig næsten lige så godt som video.
  • Brug en CTA på dine annoncer.
  • Få dine annoncer til, at ligne naturligt content – som passer ind i Instagram feed’et.

Jeg håber at denne informerende guide, har give dig inspiration og ny viden til din tilgang, til annoncering på Instagram. Følg med i de næste blogindlæg, hvor vi vil komme nærmere ind på annonceformaterne på Instagram.

Om Forfatteren

author thumbnail image
Kevin Singh
Kevin Singh er Blueprint Certificeret Facebook specialist og har mere end 4 års erfaring med annoncering på de sociale medier.