Blog

Facebook, Sociale Medier GUIDE: Sådan får du mere trafik til dit website

""

Brug målsætningen Trafik, hvis du vil generere mere trafik til dit website. Med denne målsætning leveres din annonce til personer, der med størst sandsynlighed vil navigere sig videre fra Facebook annoncen, til dit website. 

Fremgangsmåder til mere trafik på websitet

  • Giv et stærkt førstehåndsindtryk: Når du vil nå ud til nye personer, skal du sikre, at førstehåndsindtrykket er godt. Vælg desuden slutdestinationen omhyggeligt. Brug f.eks. en formular til at indfange dem, som er interesseret i et populært blogindlæg.
  • Inkluder en tydelig opfordring til handling: Sørg for, at din annonce tydeligt angiver den næste handling, du forventer fra den person, der ser annoncen. Nu er et godt tidspunkt at skabe forventninger for, hvad de vil se, når de indsender deres oplysninger.
  • Tilvælg alle placeringer: Kør dine annoncer på alle Facebooks apps og tjenester, og tilvælg Automatiske placeringer.

Opsætning af trafik kampagne

Når du opretter en ny kampagne i Annonceadministrator, skal du vælge Trafik som din marketingmålsætning. Lær hvordan du opsætter den bedste Facebook annonce.

Trafik til website facebook

Få mere trafik mod nye kunder – kopimålgrupper (look-a-like)

Nå ud til personer, der ligner (eller “ser ud som”) målgrupper, der har brugt dit website, ved hjælp af kopimålgrupper, der er en hurtig og let måde at finde personer, der deler fælles egenskaber med dine eksisterende kunder, så du kan oprette forbindelse til flere personer, der med større sandsynlighed vil reagere på dine annoncer.

  • Start med en kildemålgruppe af høj kvalitet

    • Identificer en kernegruppe af dine mest værdifulde kunder ud fra deres forbrug eller gentagne købsadfærd i din database. Overfør derefter dine kundeliste til en brugerdefineret målgruppe, og brug den til at oprette en kopi. Husk kun at vælge de bedste kunder til kildemålgruppen – mellem 1000 til 50.000 personer.
    • Opsæt en brugerdefineret pixel-målgruppe, der er sammensat af personer, der har udløst begivenheden Føj til indkøbsvogn eller Køb pixel på dit website.
  • Ekskluder den tidligere målgruppe, efterhånden som du udvider målgruppestørrelsen.
    • Hvis du f.eks. har målrettet mod en kopi på 1 % i flere måneder, er den sandsynligvis mættet og er begyndt at blive mindre effektiv. Når du udvider til 2 %, er det ikke nødvendigt at inkludere den mættede på 1 %, så vi kan ekskludere den.
  • Finjuster din målretning, og undgå overlappende målgrupper.

    • Udnyt fordelene ved målretning mod lokation, alder, køn, interesse og/eller adfærd for at sikre, at hvert annoncesæt har en specifik og særskilt målgruppe.
    • Hvis nogle af annoncesættene målrettes målgrupper, der ligner hinanden, får du muligvis bedre resultater ved at samle dem til en målgruppe med et større budget.

Opret en kopimålgruppe

En kopimålgruppe er en metode til at nå ud til nye personer, som sandsynligvis vil være interesserede i din virksomhed, fordi de minder om dine bedste eksisterende kunder. Læs mereom kopimålgrupper.

Inden du begynder

  • For at oprette en Facebook-kopimålgruppe skal du være administrator for den side eller pixel, du opretter den ud fra.
  • Hvis du laver en kopimålgruppe ud fra en brugerdefineret målgruppe, skal du være den, der har oprettet denne brugerdefinerede målgruppe.
  • Hvis du opretter en kopimålgruppe ud fra data om installation af mobilapps, er du administrator ellerudvikleri den pågældende app.

Få mere trafik med kopimålgrupper på Facebook:

  1. Gå til Målgrupper
  2. Klik på rullemenuenOpret målgruppe, og vælgBrugerdefineret målgruppe
  3. Vælg din kilde
  4. Vælg det eller de lande, hvor du gerne vil finde en lignende gruppe personer
  5. Vælg din ønskede målgruppestørrelse med skyderen.
  6. Klik påOpret målgruppe Du kan også oprette en kopimålgruppe under annonceoprettelse i Annonceadministrator.

Husk:

  • Det kan tage 6 til 24 timer, før din kopimålgruppe oprettes. Derefter opdateres den mellem hver 3. og 7. dag, så længe du stadig aktivt målretter annoncer den.
  • Du behøver ikke at vente på, at din kopimålgruppe opdateres, før du bruger den til annoncemålretning.
  • Du kan se, hvornår din målgruppe er blevet opdateret, ved at gå til siden for administration af målgrupper og se datoen under kolonnen Tilgængelighed.

Lookalike audience få mere trafik på Facebook

Video kan skabe mere trafik til dit website

Videoer på Facebook er en god måde at fange folks opmærksomhed med bevægelse, vise hvad din virksomhed tilbyder og bringe din meddelelse til live. I dag er det eneste, du behøver, dit kamera på din mobiltelefon, kreative apps og lidt inspiration til at oprette dine egne overbevisende videoer.  Se hvordan Nachos Restaurant gik viralt med video på Facebook

Mål indsatsen for at skabe mere trafik

En god måde at skabe en effektiv strategi for trafik kampagner på, er ved at etablere en regelmæssig kadence for at gennemgå og optimere annoncerne baseret på effektivitet og se efter nye kampagneideer baseret på resultaterne.

Om Forfatteren

author thumbnail image
Kevin Singh
Kevin Singh er SoMe specialist og har mere end 3 års erfaring med annoncering på de sociale medier.