Blog

Facebook, Sociale Medier Find din målgruppe på Facebook

Forstå og analyser din målgruppe

Indblik i målgruppe på Facebook

At finde din Facebook målgruppe er et væsentligt element, du som annoncør skal have styr på.

Facebook’s Indblik i målgruppe funktion (på engelsk: Audience Insights) giver dig mulighed for at lære mere om dine kundesegmenter, uanset om du er interesseret i målgruppens geografi, demografi, livsstil eller enhed.

Hvis du vil vide mere om dine kunder, der følger din side, eller generelt vide mere om Facebook-brugere, så er indblik i målgruppe en funktion du bør benytte dig af. Jo mere du ved om dine kunder, desto bedre kan du skræddersy din besked og kreativitet.

indblik i målgruppe på Facebook

Lær mere om målgrupperne

Med Audience Insights kan du lære mere om dit publikum på Facebook, så du kan skabe mere relevant indhold for dem. Værktøjet hjælper dig med at sammenligne egenskaberne hos dit publikum, og sammenligner med øvrige Facebook-brugere for at finde ud af, hvad der er unikt ved din målgruppe.

Få en oversigt over demografi på målgruppen

Med indblik i målgruppe værktøjet kan du se udspecificeringer om alder og køn, uddannelsesniveauer, stillingsbetegnelser, civilstand med mere.

Hvad synes målgruppen om

Få oplysninger om din målgruppes interesser og hobbyer. Indblik i målgruppe omfatter også oplysninger fra tredjepart om, hvilke produkter folk kunne være interesserede i at købe.

Livsstilen på din målgruppe

Indblik i målgruppe kombinerer civilstand, indkomst (ikke tilgængelig i DK endnu), familiestørrelse og lokation for at fortælle dig om de persontyper, der er interesserede i din virksomhed.

Sådan bruger du indblik i målgruppe

Log ind på din Facebook business profil, identificer den annoncekonto, du vil bruge, og vælg derefter Værktøjer> Målgruppeindsigt.

Indblik målgruppe facebook

To typer af målgrupper

Indblik i målgruppe giver dig mulighed for at lære mere om dit publikum og få aggregeret data om deres geografi, demografi og meget mere

Når du er inde på værktøjet, kan du vælge mellem to typer af målgrupper:

indblik i facebook målgruppe

Alle på Facebook

Viser dig generel information om brugerne på Facebook.

Personer der er forbundet til din side

Få data på hvad dine følgere har vist interesse for, deres civiltilstand, uddannelsesniveau mv.

Brug filtrene til venstre for at angive dit publikum.
Bemærk: Der er 60 + kategorier / interesser til venstre, som du kan vælge imellem.

Analyse af Facebook målgruppe

Få et større og bedre indblik i din målgruppe på Facebook, ved at analysere graferne.

Din målgruppe er repræsenteret i blå, mens sammenligningsholderen (hele Facebook-befolkningen i dit land) er repræsenteret i grå.

For alder og køn afspejler procentdelene de faktiske procentdele for den pågældende publikum. For de fleste andre træk findes to procentdele: den faktiske procentdel for den pågældende publikum og sammenligningen af Facebook-indekset.

Bemærk: Audience Insights viser kun data for personer 18+.

Alder og køn målgruppe facebook

Opret annonce med målgruppen

Når du har defineret din målgruppe, kan du klikke på “Opret annonce”.

Så længe din målgruppe indeholder over 1.000 personer, kan du målrette annoncer mod målgruppen. Efter at have klikket “Opret annonce” viderestilles du til annonceværktøjet, hvor du kan vælge et kampagnemål.

Opret audience insights annonce

Opsummering

Jeg håber dette indlæg har givet dig en bedre/dybere forståelse af, hvordan du kan arbejde med målgrupper på Facebook.

Med indblik i målgruppe-værktøjet kan du få en dybere forståelse af din målgruppe, deres livsstil og deres interesser. Dette kan hjælpe dig med at oprette mere relevante marketingmeddelelser, der er effektive og vigtigst af alt, skaber resultater. Jo mere du ved om dine kunder, desto bedre kan du skræddersy din annonce og kreativitet.

Om Forfatteren

author thumbnail image
Kevin Singh
Kevin Singh er Blueprint Certificeret Facebook specialist og har mere end 4 års erfaring med annoncering på de sociale medier.