Facebook, Sociale Medier Find din målgruppe på Facebook

Indblik i målgruppe på Facebook
At finde din Facebook målgruppe er et væsentligt element, du som annoncør skal have styr på.
Facebook’s Indblik i målgruppe funktion (på engelsk: Audience Insights) giver dig mulighed for at lære mere om dine kundesegmenter, uanset om du er interesseret i målgruppens geografi, demografi, livsstil eller enhed.
Hvis du vil vide mere om dine kunder, der følger din side, eller generelt vide mere om Facebook-brugere, så er indblik i målgruppe en funktion du bør benytte dig af. Jo mere du ved om dine kunder, desto bedre kan du skræddersy din besked og kreativitet.
Lær mere om målgrupperne
Med Audience Insights kan du lære mere om dit publikum på Facebook, så du kan skabe mere relevant indhold for dem. Værktøjet hjælper dig med at sammenligne egenskaberne hos dit publikum, og sammenligner med øvrige Facebook-brugere for at finde ud af, hvad der er unikt ved din målgruppe.
Få en oversigt over demografi på målgruppen
Med indblik i målgruppe værktøjet kan du se udspecificeringer om alder og køn, uddannelsesniveauer, stillingsbetegnelser, civilstand med mere.
Hvad synes målgruppen om
Få oplysninger om din målgruppes interesser og hobbyer. Indblik i målgruppe omfatter også oplysninger fra tredjepart om, hvilke produkter folk kunne være interesserede i at købe.
Livsstilen på din målgruppe
Indblik i målgruppe kombinerer civilstand, indkomst (ikke tilgængelig i DK endnu), familiestørrelse og lokation for at fortælle dig om de persontyper, der er interesserede i din virksomhed.
Sådan bruger du indblik i målgruppe
Log ind på din Facebook business profil, identificer den annoncekonto, du vil bruge, og vælg derefter Værktøjer> Målgruppeindsigt.
To typer af målgrupper
Indblik i målgruppe giver dig mulighed for at lære mere om dit publikum og få aggregeret data om deres geografi, demografi og meget mere
Når du er inde på værktøjet, kan du vælge mellem to typer af målgrupper:
Alle på Facebook
Viser dig generel information om brugerne på Facebook.
Personer der er forbundet til din side
Få data på hvad dine følgere har vist interesse for, deres civiltilstand, uddannelsesniveau mv.
Analyse af Facebook målgruppe
Få et større og bedre indblik i din målgruppe på Facebook, ved at analysere graferne.
Din målgruppe er repræsenteret i blå, mens sammenligningsholderen (hele Facebook-befolkningen i dit land) er repræsenteret i grå.
For alder og køn afspejler procentdelene de faktiske procentdele for den pågældende publikum. For de fleste andre træk findes to procentdele: den faktiske procentdel for den pågældende publikum og sammenligningen af Facebook-indekset.
Bemærk: Audience Insights viser kun data for personer 18+.
Opret annonce med målgruppen
Når du har defineret din målgruppe, kan du klikke på “Opret annonce”.
Så længe din målgruppe indeholder over 1.000 personer, kan du målrette annoncer mod målgruppen. Efter at have klikket “Opret annonce” viderestilles du til annonceværktøjet, hvor du kan vælge et kampagnemål.
Opsummering
Jeg håber dette indlæg har givet dig en bedre/dybere forståelse af, hvordan du kan arbejde med målgrupper på Facebook.
Med indblik i målgruppe-værktøjet kan du få en dybere forståelse af din målgruppe, deres livsstil og deres interesser. Dette kan hjælpe dig med at oprette mere relevante marketingmeddelelser, der er effektive og vigtigst af alt, skaber resultater. Jo mere du ved om dine kunder, desto bedre kan du skræddersy din annonce og kreativitet.